wydanie cyfrowe

Ze szkoły średniej do ministerstwa

W ogłoszeniach oferujących pracę w administracji coraz częściej oczekiwane jest tylko wykształcenie średnie, a nie wyższe, jak jeszcze niedawno. Szefowie urzędów obniżają wymagania, żeby załatać wakaty, bo chętnych jest jak na lekarstwo
Osoby, które ukończyły liceum lub technikum, mogą pracować m.in. w ministerstwie na stanowisku informatyka, inspektora, specjalisty, głównego księgowego, a nawet kierownika. Kancelaria premiera obecnie oferuje pracę na 426 stanowiskach w 203 urzędach, w 120 miejscowościach. 105 ofert jest kierowanych do osób ze średnim wykształceniem. Taka proporcja utrzymuje się od dłuższego czasu. Jeszcze w 2013 r., kiedy o jedno miejsce ubiegało się przeciętnie 36 kandydatów (obecnie jest ich 12), rzadko...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.