wydanie cyfrowe

Polacy muszą przestać bać się marzyć

949314_big_photo_image_photo_image
O tym, jak dziś wygląda współpraca nauki z biznesem, jakie są przeszkody w komercjalizacji badań w Polsce oraz jakie strategie mogą pomóc w komercjalizacji nowych technologii zastanawiali się uczestnicy panelu dyskusyjnego „Nauka w biznesie: jak przekuć badania w rentowny model biznesowy?”
Nakłady na badania i rozwój w Polsce rosną szybciej niż w większości krajów UE. Mimo tego nasz kraj pod względem innowacyjności pozostaje w ogonie Europy. Wśród powodów wymienia się to, że ośrodki naukowe i przedsiębiorstwa wciąż nie potrafią ze sobą kooperować, co przekłada się na niski poziom komercjalizacji badań naukowych. Tymczasem jest to niezbędne do rozwoju innowacyjnej gospodarki. Dr hab. Michał Bernardelli, prof. SGH, Instytut Ekonometrii, AI Lab (Międzykolegialne Centrum Sztucznej...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
dgp@infor.pl
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.