Polacy muszą przestać bać się marzyć
CYFROWA GOSPODARKA
O tym, jak dziś wygląda współpraca nauki z biznesem, jakie są przeszkody w komercjalizacji badań w Polsce oraz jakie strategie mogą pomóc w komercjalizacji nowych technologii zastanawiali się uczestnicy panelu dyskusyjnego „Nauka w biznesie: jak przekuć badania w rentowny model biznesowy?”
Nakłady na badania i rozwój w Polsce rosną szybciej niż w większości krajów UE. Mimo tego nasz kraj pod względem innowacyjności pozostaje w ogonie Europy. Wśród powodów wymienia się to, że ośrodki naukowe i przedsiębiorstwa wciąż nie potrafią ze sobą kooperować, co przekłada się na niski poziom komercjalizacji badań naukowych. Tymczasem jest to niezbędne do rozwoju innowacyjnej gospodarki.
Dr hab. Michał Bernardelli, prof. SGH, Instytut Ekonometrii, AI Lab (Międzykolegialne Centrum Sztucznej...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?