wydanie cyfrowe

Kupczenie danymi w sieci wymaga świadomej zgody

Najnowszy wyrok TSUE powinien wywołać rewolucję w branży reklamowej. Śledzenie aktywności internautów już nie będzie takie proste jak dotychczas
W czwartkowym orzeczeniu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdza, że dane gromadzone przez stowarzyszenie branży reklamy cyfrowej IAB Europe podlegają ochronie RODO. Praktyczne skutki tego stanowiska mogą być ogromne. Przede wszystkim zgodnie z nim odruchowe kliknięcie użytkownika, wyrażające zgodę na wykorzystanie jego danych, już nie wystarczy. „To bardzo ważny dzień w historii prawa ochrony danych osobowych” – skomentował orzeczenie TSUE w mediach społecznościowych europejski...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.