wydanie cyfrowe

Dłużej, drożej i bez widoków na poprawę

894840_big_photo_image_photo_image
Niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke USS Carney na Kanale Sueskim / fot. Aaron Lau/U.S. Navy/Abaca/East News / East News
Ataki Huti na statki handlowe od końca listopada doprowadziły do pięciokrotnego wzrostu cen frachtu morskiego. Ładunki w niewielkiej części można przerzucić na inne środki transportu
Firmy przestały mieć nadzieję, że sytuacja w transporcie morskim szybko wróci do normy. Nie dość, że nie widać poprawy bezpieczeństwa na Morzu Czerwonym, to na horyzoncie pojawił się nowy problem – niski poziom wód w Kanale Panamskim, co grozi jego wyłączeniem. Efekt jest taki, że transport morski z tygodnia na tydzień drożeje. – Jak podają globalne indeksy, stawki za kontener 40-stopowy wzrosły w stosunku do poprzedniego tygodnia o 15 proc. – mówi Magdalena Wróbel, Commercial Manager Sea &...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.