wydanie cyfrowe

14 pytań o najnowsze zmiany w pracowniczych programach emerytalnych

Zmiany w ustawie o pracowniczych programach emerytalnych (dalej: ustawa o PPE) wchodzą w życie w większości 1 lipca 2022 r., a tylko niektóre 1 stycznia 2023 r. Wprowadziła je ustawa z 7 kwietnia 2022 r. o zmianie ustawy o pracowniczych programach emerytalnych oraz ustawy o indywidualnych kontach emerytalnych oraz indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego. Dziś podpowiadamy, na co zwłaszcza powinni zwrócić uwagę pracodawcy i obsługujące je biura rachunkowe.
1. Jakie dodatkowe obowiązki nałożono na pracodawców? Pracodawcy będą mieć obowiązek przekazywania Polskiemu Funduszowi Rozwoju informacji o liczbie pracowników i uczestników PPE zatrudnionych u danego pracodawcy na 1 stycznia i na 1 lipca w danym roku kalendarzowym. Oświadczenie to jest przekazywane w postaci elektronicznej albo papierowej do 31 stycznia i do 31 lipca w danym roku kalendarzowym. 2. Z jakiego obowiązku pracodawca został zwolniony? To już nie pracodawca, a instytucja...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.