Wszystko, co biuro rachunkowe musi wiedzieć o korekcie nowego JPK_VAT
BIURO RACHUNKOWE
Już 25 listopada po raz pierwszy zamiast JPK_VAT(3) i deklaracji VAT-7 zostaną złożone pliki JPK_V7, które zawierają część ewidencyjną i deklaracyjną. Oczywiste jest jednak, że w praktyce nie zawsze da się uniknąć popełnienia błędów przy ich składaniu, szczególnie że nowa struktura wymusza podawanie danych, które dotychczas nie były wymagane przez fiskusa. Aby rozwiązać wątpliwości zgłaszane już teraz przez osoby prowadzące biura rachunkowe, postanowiliśmy więc przeanalizować różne sytuacje, w których konieczne może być skorygowanie JPK_V7.
TEMAT: JPK_V7
problem: W jakich sytuacjach trzeba składać korektę
1. W jakim terminie musi być złożona korekta
Zgodnie z nowymi przepisami ustawy o VAT, jeżeli stwierdzimy, że dane w złożonym JPK_V7 są błędne lub niepełne, to powinniśmy skorygować ten plik. Co nam – jako biuru rachunkowemu – grozi za brak korekty, jeżeli klient miał taką wiedzę, lecz nam nie przekazał informacji o tym? Skąd organ będzie wiedział, od kiedy podatnik miał świadomość, że dane w JPK_V7 są błędne lub niepełne?
W...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?