wydanie cyfrowe

Upominki i życzenia, czyli świąteczny test dla danych osobowych

Grudniowy szczyt zamówień, firmowe prezenty i intensywna komunikacja z partnerami biznesowymi sprawiają, że w wielu organizacjach ochrona danych schodzi na dalszy plan. A to właśnie teraz najłatwiej o naruszenia: od nieuprawnionego wykorzystania prywatnych adresów swoich pracowników i kontrahentów po wycieki przy współpracy z usługodawcami przygotowującymi podarunki. Dla przedsiębiorców ten ostatni miesiąc to nie tylko zamknięcie roku, lecz także wysoki poziom ryzyka RODO.
Pamiętam, jak moja babcia co roku kupowała piękne kartki, wpisywała imiona, nazwiska i adresy, a następnie wysyłała je pocztą do rodziny i znajomych. W nomenklaturze RODO po prostu przetwarzała dane osobowe, choć zupełnie się nad tym nie zastanawiała. Dziś częściej składamy życzenia telefonicznie lub z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Zatem w innej formie, ale również przetwarzamy dane osobowe, takie jak: numer telefonu, imię, nazwisko, wizerunek. Tak, nasze zdjęcia i członków naszej...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.