wydanie cyfrowe

Polska edukacja w erze sztucznej inteligencji: czas na transformację

974987_big_photo_image_photo_image
Fot. Maciej Stanik
Aż 53 proc. liderów biznesu deklaruje, że nie zatrudni osoby, która nie ma kompetencji w zakresie AI. Dane z raportu Work Trend Index stają się brutalną diagnozą dla wchodzących na rynek pracy. O tym, czy polski system edukacji, nauczyciele i sami uczniowie są gotowi na cywilizacyjną zmianę, dyskutowali eksperci podczas debaty „Era AI w Polsce: Jak przygotować kadry, zabezpieczyć edukację i wygrać przyszłość?”.
Ela Wojciechowska, prezes Fundacji Digital University, otwierając debatę, zwróciła uwagę na paradoks pokolenia. Jej zdaniem poziom kompetencji cyfrowych młodych ludzi wchodzących na rynek pracy wciąż pozostawia wiele do życzenia. Podkreślała, że intuicyjna obsługa aplikacji to za mało, by efektywnie wykorzystywać technologię do pracy czy weryfikowania danych. Zauważyła, że choć twardych kompetencji, takich jak języki programowania, można się nauczyć, to bez wypracowanego krytycznego myślenia i...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
dgp@infor.pl
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.