Długie analizy, a Igrek nadal bez pociągów
transport
Na zakup taboru dla igreka rząd wyda 1,7 mld zł, a kolejne 7 mld zł ma pochodzić z kredytów
Między resortem infrastruktury a spółką CPK trwa spór o to, kto ma zapewnić składy dla szybkiej linii igrek. Jednocześnie powstaje pytanie, czy inwestycja pozwoli się rozwinąć polskim producentom taboru
Według rządu w 2032 r. ma być otwarte nowe lotnisko w Baranowie oraz zapewniająca sprawny dojazd do niego szybka linia kolejowa z Warszawy do Łodzi przez Centralny Port Komunikacyjny, która byłaby pierwszym odcinkiem igreka. Cała trasa z Warszawy do Wrocławia i Poznania, na której pociągi mają się rozpędzać do 350 km/h, ma być ukończona w 2035 r. Ma ona znacznie skrócić przejazdy nie tylko między tymi miastami, ale także w dłuższych relacjach, np. z Białegostoku do Jeleniej Góry czy z Lublina...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?