wydanie cyfrowe

Długie analizy, a Igrek nadal bez pociągów

964907_big_photo_image_photo_image
Na zakup taboru dla igreka rząd wyda 1,7 mld zł, a kolejne 7 mld zł ma pochodzić z kredytów / fot. Foster + Partners/Materiały prasowe
Między resortem infrastruktury a spółką CPK trwa spór o to, kto ma zapewnić składy dla szybkiej linii igrek. Jednocześnie powstaje pytanie, czy inwestycja pozwoli się rozwinąć polskim producentom taboru
Według rządu w 2032 r. ma być otwarte nowe lotnisko w Baranowie oraz zapewniająca sprawny dojazd do niego szybka linia kolejowa z Warszawy do Łodzi przez Centralny Port Komunikacyjny, która byłaby pierwszym odcinkiem igreka. Cała trasa z Warszawy do Wrocławia i Poznania, na której pociągi mają się rozpędzać do 350 km/h, ma być ukończona w 2035 r. Ma ona znacznie skrócić przejazdy nie tylko między tymi miastami, ale także w dłuższych relacjach, np. z Białegostoku do Jeleniej Góry czy z Lublina...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.