wydanie cyfrowe

Co trzeci uczeń podstawówki nie zdałby matematyki

Wyniki egzaminu ósmoklasisty potwierdzają, że polski system edukacji nie zapewnia uczniom równych szans. Różnica między miastem a wsią wciąż jest za duża
Najlepiej ósmoklasistom poszło z angielskim i polskim, a najwięcej trudności sprawiła matematyka. Dziewczyny osiągnęły średnio 68 proc. z polskiego (przy 59 proc. uzyskanych przez chłopców) i 71 proc. z angielskiego (przy 69 proc. chłopców). W przypadku matematyki wyniki były niezależne od płci – uczniowie zdobyli średnio po 50 proc. Wprawdzie trudno jest porównać wyniki egzaminów z ubiegłym rokiem (arkusze różnią się m.in. stopniem trudności i układem zadań), jednak widać, że wciąż nie tworzą...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.