Zakaz reklamy aptek upada przed TSUE – czy to oznacza prawo do informowania o usługach
FIRMA I PRAWO
Trybunał UE uznał całkowity zakaz reklamy aptek w Polsce za sprzeczny z unijnym prawem. Apteki i firmy z branży zdrowotnej zyskają nowe możliwości marketingowe, jeśli przepisy zostaną szybko zmienione
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 19 czerwca br. (sprawa C-200/2024) uznał, że bezwzględny zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych, wynikający z art. 94a ust. 1 prawa farmaceutycznego, jest niezgodny z prawem Unii. Zdaniem Trybunału przepis ten narusza zakaz ograniczania swobody przedsiębiorczości (art. 49 TFUE) i świadczenia usług (art. 56 TFUE), a także art. 8 ust. 1 dyrektywy o handlu elektronicznym. Ten ostatni zobowiązuje państwa członkowskie do umożliwienia...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?