Czarne chmury nad reklamami śledzącymi nas w sieci
internet
Belgijski sąd orzekł, że mechanizm, który pozwala śledzić aktywność internautów do celów reklamowych, jest niezgodny z RODO. Obrońcy prywatności uważają, że wymusi to radykalne zmiany w reklamie online
– Przetwarzanie danych milionów (jeśli nie miliardów) użytkowników sieci odbywa się nielegalnie. Przede wszystkim dlatego, że stworzony przez IAB Europe system nie zapewnia przejrzystości, bezpieczeństwa ani legalności przetwarzania danych – stwierdza Katarzyna Szymielewicz, prezeska fundacji Panoptykon.
Tak interpretuje wyrok Sądu Apelacyjnego – Sądu Gospodarczego w Brukseli z 14 maja br. w sprawie skargi stowarzyszenia branży reklamy cyfrowej IAB Europe na decyzję belgijskiego Urzędu Ochrony...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?