Ważą się losy VAT od dostępu do portali społecznościowych
internet
Czy światowe koncerny, które umożliwiają internautom logowanie do społecznościówek w zamian za przekazanie danych osobowych, świadczą tym samym usługę opodatkowaną VAT? Tak twierdzi włoski fiskus. Finał sporu może mieć kolosalne skutki dla Polski i innych krajów UE
Pod koniec maja br. sprawa ma trafić na wokandę włoskiego sądu, chyba że dojdzie do ugody z gigantami technologicznymi, takimi jak: Meta (właściciel m.in. portalu społecznościowego Facebook), Microsoft (właściciel portalu LinkedIn) i należący do Elona Muska X.
Włoski fiskus chce ich zmusić do zapłaty zaległego VAT. Gra toczy się o setki milionów euro. W sprawie trwa dochodzenie włoskiej prokuratury, która chce ustalić, czy brak zapłaty VAT był przestępstwem.
W grudniu 2024 r. zakończyło się...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?