wydanie cyfrowe

Emocje w sieci – poszukiwane i szkodliwe

Ragebaiting i sympathy baiting, 
czyli na co się nabieramy w dobie generatywnej AI i dlaczego obowiązki platform w tym zakresie są takie ważne
Wlistopadzie 2024 r. brytyjski oddział operatora telefonii komórkowej O2 wypuścił chatbota stworzonego do długich i trudnych do przerwania rozmów. Daisy, bo tak go nazwano, jest „starszą panią”. W realistyczny sposób potrafi przeciągnąć każdą rozmowę – czy to z powodu rzekomego braku umiejętności cyfrowych, czy dzięki charakterystycznemu, babcinemu stylowi. Zagaduje o mało istotne szczegóły i skutecznie zajmuje rozmówcę. Według twórców ma umieć utrzymać oszustów telefonicznych przy słuchawce...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.