wydanie cyfrowe

Chiński spryt, europejskie zaniedbania

Chińskie firmy przenoszą produkcję do Europy, tworzą spółki joint venture z zachodnimi firmami i zatrudniają więcej obcokrajowców. Liczą, że w ten sposób ukryją swoje korzenie i unikną ceł
Na ulicach polskich miast przybywa reklam chińskich samochodów. „Numer 1 na świecie wśród producentów aut elektrycznych i hybrydowych” – promuje na warszawskim lotnisku Chopina i na dworcach kolejowych SUV Seal firma BYD. Kampania ta zbiegła się w czasie z wejściem w życie unijnych ceł na pochodzące z Państwa Środka elektryki, które – w zależności od producenta – wynoszą od 7,8 proc. do 35,3 proc. i są nakładane dodatkowo, niezależnie od już obowiązujących ceł na importowane samochody. Unia...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.