Za działanie członków zarządu na szkodę spółki – odpowiedzialność cywilna i karna
FIRMA I PRAWO
Gdy decyzje podejmowane przez menedżerów przynoszą straty, spółka musi działać szybko, aby zminimalizować ich skutki i przywrócić stabilność finansową. A jakie działania musi podjąć nowy członek zarządu, w sytuacji gdy odkryje w spółce straty, które wynikają z błędnych decyzji biznesowych poprzednika? Podpowiadamy niżej.
W pierwszej kolejności nowy członek zarządu powinien zgłosić sprawę do wewnętrznego działu audytu i kontroli w spółce. Wspólnie z zespołem musi przeprowadzić szczegółowe dochodzenie, by ustalić przyczyny powstania straty. Na tym etapie trzeba też zebrać jak najwięcej dowodów, aby móc udokumentować zaniedbanie lub nawet niekompetencję poprzedniego członka zarządu.
Konsultacja z zespołem prawnym pomoże zrozumieć wszystkie prawne aspekty zastanej sytuacji. Rodzi ona bowiem wiele pytań, m.in. o to,...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?