wydanie cyfrowe

Algorytmy rekomendujące treści a prawo do prywatności

904843_big_photo_image_photo_image
fot. gremlin/E+/Getty Images / Getty Images
Wprowadzanie opłat za szanowanie prawa powoduje, że to ostatnie traci sens. Tak może się stać, jeśli platformy wprowadzą abonamenty na profile bez reklam
Wielu z nas pamięta, jak różnego rodzaju media społecznościowe pozwoliły odnowić kontakt z przyjaciółmi ze szkolnej ławki. Dawno jednak przestało tu chodzić o sentymenty. Media społecznościowe to biznes, w którym liczy się maksymalizacja zysku. Algorytmy sztucznej inteligencji śledzą naszą aktywność i podsuwają treści, które mogą nas zainteresować, aby wydłużyć czas spędzony przed ekranem. Nie zawsze jednak są one dla nas odpowiednie. Nie chodzi o nietrafione podpowiedzi, lecz o treści, które...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.