wydanie cyfrowe

Branża motoryzacyjna chce od Brukseli wsparcia

904517_big_photo_image_photo_image
Linia produkcyjna w zakładzie Stellantis w Tychach / fot. Katarzyna Zaremba/East News / East News
Sytuacja firm produkujących części do samochodów jest niepewna. Duże inwestycje omijają Europę, a przedsiębiorstwa są zmuszone ciąć zatrudnienie
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) wyliczyło, że od 2019 r. w obszarze produkcji komponentów samochodowych w Unii Europejskiej ubyło ok. 63 tys. miejsc pracy. Ogromne cięcia wprowadziła m.in. francuska Forvia (m.in. wytwarzająca konstrukcje siedzeń), włoskie Marelli (systemy bezpieczeństwa) czy niemieccy giganci – Continental (opony) czy Bosch (szeroka gama części samochodowych). Stowarzyszenie wskazuje, że związane z elektromobilnością inwestycje uciekają na...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.