wydanie cyfrowe

Inwestycje na ślepym torze

893021_big_photo_image_photo_image
fot. Martyn Jandula/Shutterstock / Shutterstock
Bez budowania nowych linii kolejowych pociągi nie pojadą znacznie szybciej
W ciągu ostatnich ośmiu lat na modernizację torów wydaliśmy prawie 80 mld zł. To m.in. dzięki temu podróżni ponownie wybierają pociągi: poza dwuletnim okresem spadków spowodowanych pandemią, w ostatnich latach co roku są odnotowywane wzrosty liczby pasażerów. W 2015 r. było ich ok. 280 mln. Miniony rok zakończył się wynikiem ok. 370 mln osób. Jednak część modernizacji tras kolejowych może mocno rozczarować. Może jak Lux-TorpedaTak jest w przypadku przebudowywanej prawie przez osiem lat linii z...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.