wydanie cyfrowe

Dekada z uciążliwą modernizacją torów kolejowych w stolicy

889312_big_photo_image_photo_image
Linia średnicowa łączy dworce Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia, 1175 m torów biegnie w tunelu pod centrum miasta / fot. Adam Burakowski/Reporter / Reporter
Przebudowa linii średnicowej potrwa przynajmniej do 2029 r. Prace pochłoną łącznie ponad 10 mld zł
Od najbliższej niedzieli, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy PKP, na warszawskim Dworcu Gdańskim zacznie działać kolejny, piąty peron. Jego uruchomienie ma związek z przebudową linii średnicowej, której pierwszym etapem jest trwająca od 2020 r. modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Ta ostatnia inwestycja wkracza w finalną fazę, ale na oddanie wszystkich torów i peronów trzeba będzie poczekać do czerwca 2024 r. Do końca przyszłego roku potrwają tam jeszcze roboty na poziomach...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.