wydanie cyfrowe

Fiasko miliardowego przetargu na pociągi

884691_big_photo_image_photo_image
Zdaniem ekspertów pociągi piętrowe lepiej sprawdzają się w ruchu regionalnym niż dalekobieżnym / fot. Marek Bazak/East News / East News
Kolejna próba zakupu przez PKP Intercity składów piętrowych prawdopodobnie znów się nie powiedzie
Dane Urzędu Transportu Kolejowego pokazują, że pasażerowie w ostatnich latach wracają do pociągów. PKP Intercity spodziewa się, że w tym roku przewiezie rekordowe w swojej 22-letniej historii ponad 60 mln podróżnych. By sprostać obsłudze coraz większej liczby pasażerów, spółka musi kupować nowe pociągi. Tłok na najbardziej obleganych trasach miał zostać rozładowany dzięki zakupowi 38 siedmiowagonowych składów piętrowych i 45 lokomotyw. Każdy ze składów miałby zabierać ponad 700 podróżnych....

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.