Czy silnik spalinowy pozostanie w grze
samochody
KE zobowiązała się do przedstawienia rozwiązań, które umożliwią funkcjonowanie na rynku aut napędzanych e-paliwami / Shutterstock
Europejskie koncerny liczą na to, że regulacje dla paliw syntetycznych pozwolą wydłużyć termin przydatności starej technologii
Zgodnie z obowiązującymi od kwietnia przepisami od 2035 r. wszystkie nowo rejestrowane w UE samochody osobowe i lekkie dostawcze powinny być w pełni bezemisyjne. To rozwiązanie – biorąc pod uwagę średnią żywotność aut, która wynosi ok. 15 lat – ma zapewnić pełną neutralność klimatyczną sektora do 2050 r.
Pierwotne plany Brukseli zakładały możliwość rewizji unijnych celów w 2026 r. Aktywiści klimatyczni liczyli, że pod tym hasłem kryje się możliwość dalszego ich zaostrzania. Ale kierunek zmian...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?