wydanie cyfrowe

Czy silnik spalinowy pozostanie w grze

876567_big_photo_image_photo_image
KE zobowiązała się do przedstawienia rozwiązań, które umożliwią funkcjonowanie na rynku aut napędzanych e-paliwami / fot. Alexandros Michailidis/Shutterstock / Shutterstock
Europejskie koncerny liczą na to, że regulacje dla paliw syntetycznych pozwolą wydłużyć termin przydatności starej technologii
Zgodnie z obowiązującymi od kwietnia przepisami od 2035 r. wszystkie nowo rejestrowane w UE samochody osobowe i lekkie dostawcze powinny być w pełni bezemisyjne. To rozwiązanie – biorąc pod uwagę średnią żywotność aut, która wynosi ok. 15 lat – ma zapewnić pełną neutralność klimatyczną sektora do 2050 r. Pierwotne plany Brukseli zakładały możliwość rewizji unijnych celów w 2026 r. Aktywiści klimatyczni liczyli, że pod tym hasłem kryje się możliwość dalszego ich zaostrzania. Ale kierunek zmian...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.