wydanie cyfrowe

Kolejowe safari, czyli troll-zabawy w zatrzymywanie pociągów

Jak zatrzymuje się pociąg PKP? Sygnał radio-stop składa się z kolejno następujących po sobie tonów akustycznych 1160 Hz, 1400 Hz i 1670 Hz, z przerwami 100 ms między nimi i pół sekundy między emisją tych trzech tonów. Sekwencję tę emituje się dwukrotnie na częstotliwości 150,100 MHz, są różne kanały, mniejsza o szczegóły. Ważne jest to, że sygnał taki inicjuje nagłe hamowanie za pomocą zaworu w pneumatycznym układzie hamulcowym. Pociąg staje. Ruch zostaje sparaliżowany. Są to informacje...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.