wydanie cyfrowe

Cyfrowy poślizg na torach

872197_big_photo_image_photo_image
Cyfrowy system umożliwia bezpieczne prowadzenie pociągu przy prędkości ponad 160 km/h / fot. Michał Woźniak/East News / East News
Montowany przez kolejarzy system GSM-R złapał takie opóźnienie, że w międzyczasie stał się przestarzały
Około trzech lat poślizgu ma realizacja wartego 2,8 mld zł kontraktu na zamontowanie łączności bezpieczniejszej niż analogowa. Pozwalający prowadzić szybkie pociągi system ma zostać zamontowany wzdłuż linii kolejowych o długości 13,8 tys. km. Zgodnie z podpisaną w 2018 r. umową między spółką PKP Polskie Linie Kolejowe a konsorcjum firm z Nokią na czele prace powinny się skończyć w maju 2023 r. Według informacji DGP od roku na budowie nic się nie dzieje. Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.