wydanie cyfrowe

Spadająca inflacja nieco poprawia nastroje konsumentów

Z coraz większą nadzieją patrzymy w przyszłość, ale nie przekłada się to na razie na większą skłonność do wydawania pieniędzy
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł w lipcu -24,9 pkt. To wynik o 3,3 pkt proc. lepszy niż w czerwcu i najlepszy od listopada 2021 r. – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Zdaniem ekspertów odpowiada za to przede wszystkim spadająca z miesiąca na miesiąc inflacja. W czerwcu wyniosła 11,5 proc. wobec 13 proc. w maju. – Rządzi ona nastrojami nie tylko konsumentów, lecz także przedsiębiorców, które również się poprawiają, mimo że sprzedaż i produkcja maleją, a odczyt wskaźnika PMI...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.