Kręta i długa droga do darmowych autostrad
finanse
Ponad 1 mld zł rocznie dodatkowych kosztów musiałby ponieść Skarb Państwa, gdyby chciał znieść opłaty na wszystkich trasach. Wziąłby na siebie także koszty utrzymania tych, które dopiero powstaną
Cztery prywatne spółki mają koncesje na zarządzanie łącznie 468 km autostrad. W przypadku dwóch: Gdańsk Transport Company (GTC) zarządzającej fragmentem autostrady A1 między Rusocinem a Toruniem oraz Autostrada Wielkopolska II (AWSA II) zarządzającej autostradą A2 między Świeckiem a Nowym Tomyślem, kwestia zniesienia opłat wydaje się mało skomplikowana. Obydwie autostrady zostały wybudowane w systemie tzw. opłaty za dostępność. To znaczy, że państwo płaci firmom zarządzającym drogami kwotę...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?