wydanie cyfrowe

Nie tylko Louboutin vs Amazon. Są też inne wyroki o reklamie w sieci

W dobie rozwoju nowych mediów brakuje precyzyjnych regulacji, by móc jednoznacznie ustalić, czy określone działania z udziałem znaków towarowych stanowią naruszenie własności intelektualnej. Więcej niż z przepisów dowiadujemy się z orzecznictwa
odpowiedzialność platform internetowych Operator platformy sprzedażowej, takiej jak Amazon, może ponosić odpowiedzialność za naruszanie praw do znaku towarowego przez innych sprzedawców wystawiających swe oferty. Wszystko zależy od odczuć przeciętnego użytkownika i tego, czy wydaje mu się, że sprzedawcą jest sama platforma – wskazał Trybunał Sprawiedliwości UE, który 22 grudnia 2022 r. wydał doniosły wyrok. Odniósł się w nim do kwestii odpowiedzialności właścicieli platform/portali...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.