wydanie cyfrowe

Kosztowny eksperyment na torach

853105_big_photo_image_photo_image
Prototypy sprzęgów, które zastąpią używane obecnie, testowały już firmy z Niemiec i Austrii / fot. remik44992/Shutterstock / Shutterstock
UE chce, by do końca 2030 r. wszystkie wagony towarowe zyskały automatyczne sprzęgi, które pozwolą szybciej formować pociągi. Przewoźnicy alarmują, że technologia nie jest wystarczająco przetestowana, a na wdrożenie pójdą miliardy
Nowe rozwiązanie ma zrewolucjonizować europejski transport towarów koleją. Po pierwsze, wymusi montaż nowoczesnych, automatycznych sprzęgów, które pozwolą znacznie szybciej łączyć ze sobą wagony. Zastąpią one najpopularniejsze teraz złącza śrubowe. Oznacza to, że przy łączeniu wagonów niepotrzebni będą ludzie. Dodatkowo urządzenia będą musiały zostać wyposażone w system cyfrowej wymiany informacji. Unijne plany zakładają wdrożenie technologii w nowych pojazdach, jak również w już użytkowanym...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.