wydanie cyfrowe

Jak nie dać się (o)skalpować botom internetowym

Przedsiębiorca nie może już korzystać z botów internetowych, by wykupić np. pulę biletów na mecz czy koncert, a później odsprzedawać taki towar konsumentom. Czy jednak takie działanie nadal jest możliwe, z tym że w stosunku do innych przedsiębiorców?
Zakaz sprzedaży konsumentom biletów, które przedsiębiorca nabył z wykorzystaniem tzw. botów, jest od 2023 r. nową czarną (zakazaną) praktyką rynkową. Zmiana ta wynika z implementacji przepisów dyrektywy Omnibus. Ustawodawca unijny zauważył, że w szczególności w przestrzeni internetowej konsumenci byli do tej pory niedostatecznie chronieni. Jednym z palących naruszeń w tym zakresie było wykorzystywanie złośliwego oprogramowania do wykupienia np. puli biletów po to, aby następnie sprzedać je z...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.