wydanie cyfrowe

Europejska bomba pod modelem biznesowym Zuckerberga

794680_big_photo_image_photo_image
Dzięki aktywności organizacji pozarządowej z Austrii na Metę nałożono wielomilionowe kary; na zdjęciu siedziba Mety w Dublinie / fot. Paulo Nunes dos Santos/Bloomberg / Bloomberg
Facebook i Instagram przez 4,5 roku nielegalnie wyświetlały reklamy. Teraz irlandzki regulator zabronił takich praktyk i nałożył na spółkę karę. Za kulisami trwa jednak walka między nim a europejskimi instytucjami
390 mln euro kary musi zapłacić spółka Meta za to, że nielegalnie profiluje reklamy wyświetlane Europejczykom – tak orzekła irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC). Decyzja dotyczy dwóch platform społecznościowych cyfrowego giganta. Chodzi o sposób, w jaki pozyskiwały – a właściwie nie pozyskiwały – one zgody internautów na zbieranie ich danych, których następnie używały do tworzenia profili reklamowych. Decyzja regulatora zmusi spółkę Marka Zuckerberga do bardziej przejrzystego postępowania z...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.