wydanie cyfrowe

Nie śledźcie nas w sieci!

792823_big_photo_image_photo_image
Mark Zuckerberg, twórca Facebooka / fot. Michael Nagle/Bloomberg / Bloomberg
Norweski parlament pracuje nad całkowitym zakazem umieszczania w internecie ogłoszeń opartych na profilowaniu użytkowników
Masowe gromadzenie danych osobowych przez wielkie platformy społecznościowe zaniepokoiło norweskich posłów. Zlecili więc rządowi, by ten zbadał, co się stanie, jeśli kraj zakaże profilowanych reklam. Wprowadzenie takich przepisów byłyby precedensem, bo reklama śledząca użytkowników to podstawowy model biznesowy największych mediów społecznościowych. Jaki mamy telefon, z jakiej przeglądarki korzystamy, jakie strony odwiedzamy – to tylko niektóre z danych zbieranych o nas przez firmy...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.