Kto zyska, a kto straci na konsolidacji
infrastruktura
PPL we wrocławskim porcie lotniczym (na zdjęciu) ma niecałe 20 proc. / Shutterstock
PPL łączy siły z CPK i w ramach grupy kapitałowej nie wyklucza przejmowania większości udziałów w lotniskach regionalnych. Część samorządów boi się centralizacji zarządzania portami
Połączenie Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” i spółki Centralny Port Komunikacyjny to część rozwiązań zapisanych w ustawie o usprawnieniu procesu inwestycyjnego nowego lotniska. W ciągu sześciu miesięcy PPL zostanie przekształcone w spółkę prawa handlowego, a jesienią 2023 r. wejdzie w skład grupy kapitałowej CPK. – Nie jest w interesie właściciela, czyli Skarbu Państwa, posiadanie dwóch konkurujących ze sobą podmiotów. To rodzi szereg zbędnych kosztów. Z drugiej strony w procesie...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?