wydanie cyfrowe

Za wygodę zapłacisz swoimi danymi

788709_big_photo_image_photo_image
Media społecznościowe nie przodują w odsprzedawaniu informacji o nas. One zarabiają, sprzedając dostęp do naszych oczu, nie danych / fot. Jirapong Manustrong/Shutterstock / Shutterstock
Połowa aplikacji na Androida przekazuje dane użytkowników innym firmom. Najczęściej robią to bezpłatne programy
Dane o lokalizacji, kontaktach, zakupach, odwiedzanych hotelach, wyznaniu czy preferencjach seksualnych – to tylko przykłady informacji, jakie pozyskują o swoich użytkownikach aplikacje. Niektóre same z nich korzystają, ale duża część sprzedaje je dalej, czyniąc z tego źródło dochodu. Do niedawna użytkownicy nie wiedzieli, które firmy handlują wiadomościami o nich, ale dostawcy aplikacji wprowadzili obowiązek informowania o tym. O ile Apple wymagało tego już wcześniej, o tyle w Google Store...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.