wydanie cyfrowe

Liderzy opinii za wielkim firewallem

788095_big_photo_image_photo_image
27-letni chiński beauty influencer Li Jiaqi, znany jako „Król szminek” / fot. VCG/Getty Images / Getty Images
Li Jiaqi do niedawna zarabiał na platformach 10–20 mln dol. miesięcznie jako najpopularniejszy w Chinach influencer z branży beauty. 3 czerwca 2022 r., w przeddzień rocznicy masakry na placu Tian’anmen, zniknął z internetu, gdy pokazał w streamie tort w kształcie czołgu
To, ilu masz fanów, nie liczy się tak bardzo jak to, kim są. Co z tego, że miałabym ich 2 mln, jeśli byliby to sami mężczyźni, którzy nie kupią żadnej maseczki ani toniku? – mówi Agnieszka Dobrochowska-Xing, streamerka i influencerka, która przez kilka lat działała na jednej z najpopularniejszych chińskich platform Douyin. Jej profil zgromadził ponad 1,2 mln followersów, co nawet jak na tamtejsze standardy jest pokaźnym wynikiem. Douyin to chińska wersja TikToka. Obie aplikacje należą do...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.