Bezalkoholowy ratunek dla piwa
napoje
Wartość polskiego rynku piwa obniżyła się w ubiegłym roku o 0,9 proc. To pierwszy spadek od 2017 r. / Shutterstock
Gdyby nie rosnący popyt na gatunki bez procentów, browarnicy notowaliby ponad 5-proc. spadek sprzedaży swoich produktów
Producenci piwa szacują, że w tym roku Polacy wydadzą na piwa bezalkoholowe ponad 1,3 mld zł, wobec 1,17 mld zł w 2021 r. Od stycznia do marca z browarów wyjechało go 557 606 hl, o 14,8 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. – Produkcja odzwierciedla popyt. Możemy mówić o dwucyfrowym wzrośnie sprzedaży – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.
W ubiegłym roku sprzedaż bezalkoholowych...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?