wydanie cyfrowe

Chcąc pomóc klientowi, biuro może zaszkodzić jemu i sobie

Czy lepiej złożyć zerowy JPK_VAT, czy w ogóle nie wysyłać pliku, jeśli podatnik nie dostarczył niezbędnych dokumentów – to cały czas aktualny dylemat wielu księgowych
JPK_VAT to od dawna chleb powszedni dla każdego biura rachunkowego i przedsiębiorcy. Jednak księgowi nadal toczą dyskusje na forach internetowych na temat tego, co zrobić, jeśli klient nie dostarczył dokumentów potrzebnych do sporządzenia pliku. Biorąc pod uwagę możliwe sankcje – dla podatnika, a w pewnych przypadkach również dla biura – najlepiej nie dopuszczać do takich sytuacji, ale w praktyce one się jednak zdarzają. Co wtedy? Na forach księgowi wskazują dwa możliwe rozwiązania: złożyć...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.