wydanie cyfrowe

Pandemia przestaje sprzyjać małym sklepom

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku przed Wielkanocą Polacy zostawili w sklepach więcej pieniędzy. Zyskają na tym głównie duże sklepy, których przed rokiem kupujący unikali jak ognia
Rośnie wartość sklepowego koszyka. W małych placówkach transakcje od 30 zł w górę odpowiadają już za 18,5 proc. wszystkich (przed rokiem było to 13,2 proc.), a w supermarketach ich odsetek stanowi już 43,1 proc. (przed rokiem 35,4 proc.) – wynika z danych firmy badawczej CMR, analizującej sprzedaż detaliczną w 7 tys. sklepów spożywczych. To efekt tego, że robimy jednorazowo coraz większe zakupy. Elżbieta Szarejko, ekspert firmy CMR, wyjaśnia, że dziś transakcje, w których klient kupuje tylko...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.