wydanie cyfrowe

Kolej na wodór

749842_big_photo_imagefot. David Hecker/EPA/PAPPierwsze zasilane alternatywnym paliwem pociągi mają się pojawić na torach do 2025 r.
Pesa pokaże w tym roku prototyp wodorowej lokomotywy, a za cztery lata chce mieć skład pasażerski na to paliwo. Newag woli iść w stronę przeróbki pojazdów z silnikiem Diesla
Przedstawiony w lutym projekt polskiej strategii wodorowej do 2030 r. zakłada m.in. wykorzystanie wodoru jako paliwa alternatywnego w transporcie, w tym także na kolei. Według założeń do 2025 r. pierwsze zasilane nim lokomotywy i pociągi powinny jeździć po naszych torach, zastępując ich spalinowe odpowiedniki na trudnych do zelektryfikowania trasach. Jako pierwsza spośród polskich producentów chce rozwijać tę technologię bydgoska Pesa. Prezes firmy Krzysztof Zdziarski zapowiada, że w tym roku...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.