Brak czipów blokuje motoryzację
przemysł
Volkswagen (na zdjęciu parking w jego fabryce w Wolfsburgu) ograniczył produkcję w Europie, Chinach i USA
Przedłużający się niedobór półprzewodników na rynku samochodowym trafia na agendę polityczną. Interwencję podjął już niemiecki rząd, a w tle są relacje amerykańsko-chińskie
Koncerny samochodowe muszą ograniczać produkcję z powodu braku elektronicznych podzespołów z Dalekiego Wschodu. Według szacunków firmy AutoForecast Solution w skali globalnej od połowy grudnia z fabryk z tego powodu wyjechało o 280 tys. aut mniej. IHS Markit mówi, że efektem może być aż pół miliona niewyprodukowanych samochodów.
Przedłużające się braki spowodowały już wymierne straty dla koncernów motoryzacyjnych. W Europie najbardziej dotykają niemiecką gospodarkę. Volkswagen informował, że z...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?