wydanie cyfrowe

Jak brexit dotknie branżę e-commerce

Sklepy online z krajów Unii Europejskiej sprzedające towary konsumentom z Wlk. Brytanii muszą od 1 stycznia 2021 r. traktować ten kraj jako państwo trzecie. To oznacza wiele nowych wymogów. Wyjaśniamy zatem, na jakich zatem zasadach mogą oferować produkty w ramach swojego sklepu internetowego brytyjskim konsumentom.
Największą bolączką dla sklepów internetowych jest obecnie konieczność realizacji importowej procedury celnej (mimo braku obciążeń celnych) i potencjalna konieczność rozliczania VAT w Wlk. Brytanii. W praktyce oznacza to wyższe koszty obsługi sprzedaży i dłuższe terminy realizacji. Wszystko przez to, że w związku z brexitem od początku roku w Zjednoczonym Królestwie przestało obowiązywać unijne prawo celne i podatkowe, a więc wszelkie transakcje z państw UE z podmiotami z Wielkiej Brytanii są...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.