wydanie cyfrowe

Za dwa lata Fabryczny zbliży się do Kaliskiego

Wreszcie startuje budowa tunelu pod Łodzią. Do przebicia przejazdu dla szybkich pociągów szykuje się też spółka CPK
Z wielką pompą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce przed końcem roku rozpocząć drążenie tunelu, który połączy łódzkie dworce – Fabryczny i Kaliski. Choć – jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy – pierwsze przewierty wykonano już przed świętami Bożego Narodzenia. Na budowie pracować będą dwa gigantyczne mechaniczne „krety”. Większy z nich, o średnicy ponad 13 m, wydrąży główny dwutorowy tunel o długości 3 km. Mniejsza maszyna o średnicy 8,7 m wywierci podziemne jednotorowe łączniki, dzięki...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.