wydanie cyfrowe

Francuscy wydawcy się złamali, polskich Google nie kusi

Izba Wydawców Prasy podtrzymuje stanowisko, że podstawą relacji z cyfrowymi gigantami powinna być unijna dyrektywa o prawie autorskim
‒ Staramy się trzymać razem w całej Unii Europejskiej, ale Google próbuje łamać tę solidarność i wyłuskiwać wydawców. W Polsce trwają dopiero prace nad implementacją unijnej dyrektywy, więc nam indywidualnych umów nie proponują – mówi Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej grupy ZPR Media wydającej m.in. „Super Express”. Amerykański gigant od lat odmawia płacenia wydawcom w Polsce i innych krajach za ich treści, które udostępnia online. Argumentuje, że dzięki materiałom w wyszukiwarce wydawcy...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.