PPK w praktyce biur rachunkowych
BIURO RACHUNKOWE
Pracownicze plany kapitałowe obejmują szereg procesów na linii podmiot zatrudniający – osoba zatrudniona – instytucja finansowa. Wynikają one w dużej mierze z aktywności samych pracowników, którym ustawodawca przyznał wiele uprawnień. Od zapisania się/wypisania się z PPK, po zmiany dotyczące wysokości wnoszonych wpłat i ich rodzaju. Znajomość tych procesów i wątpliwości z nimi związanych jest kluczowa dla wszystkich biur rachunkowych wspierających pracodawców w rozliczaniu i prowadzeniu PPK. Im większa jest rola biura rachunkowego, tym większe będzie jego zaangażowanie.
TEMAT: Pracownicze plany kapitałowe
PROBLEM: Jak się przygotować do obsługi PPK
Na czym polega zapis automatyczny do PPK…
Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 16 ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1342 – dalej: ustawa o PPK) podmiot zatrudniający zawiera umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej po upływie trzeciego miesiąca zatrudnienia w podmiocie zatrudniającym, nie później jednak niż do 10. dnia miesiąca...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?