wydanie cyfrowe

Wyciek danych? Trzeba sobie samemu poradzić z problemem

Osoby, które padły ofiarą kradzieży danych, nie wiedzą, czy powinny unieważniać dowód, czy też nie. Na pomoc państwa niespecjalnie mogą liczyć
Pod koniec grudnia część klientów Virgin Mobile otrzymała komunikaty o kradzieży ich danych osobowych przez hakerów. W kolejnych wiadomościach firma telekomunikacyjna informowała, że wśród przejętych danych mógł być numer PESEL lub numer dowodu osobistego. „Jeśli nie czujesz się bezpiecznie, możesz zastrzec numer dowodu osobistego/numer PESEL lub wyrobić nowy dokument tożsamości” – brzmiał fragment wiadomości. Ofiarą wycieku padł też jeden z czytelników DGP. Nie było go w kraju, ale gdy tylko...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.