wydanie cyfrowe

Struktura pogardy

710724_big_photo_image_photo_image
Mariusz Treliński dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, reżyser operowy, filmowy i teatralny / fot. Maksymilian Rigamonti
Ten rów, od wieków wykopany pomiędzy panami i chłopami, przeorał całkowicie naszą świadomość i jest czymś, co wraca nieustannie, do dziś jest elementem podziałów politycznych
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Magdalena Rigamonti Magdalena i Maksymilian Rigamonti Słyszę, że Austriacy rozumieją naszą „Halkę”. U nas „Halka” to elementarz, dzieło, które potrafi zanucić niemal każdy. Na świecie jest jednak praktycznie nieznana. Trudno to sobie wyobrazić, ale zamówienie opery wiedeńskiej jest jednym z jej pierwszych wystawień w poważniejszym teatrze. Wcześniej nikt jej nie chciał? Niestety. Były jedynie występy gościnne. Bo słaba? Bo Moniuszko jest nudny? Była...

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.