Struktura pogardy
RIGAMONTI RAZY 2
Mariusz Treliński dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, reżyser operowy, filmowy i teatralny
Ten rów, od wieków wykopany pomiędzy panami i chłopami, przeorał całkowicie naszą świadomość i jest czymś, co wraca nieustannie, do dziś jest elementem podziałów politycznych
Z Mariuszem Trelińskim rozmawia Magdalena Rigamonti
Magdalena i Maksymilian Rigamonti
Słyszę, że Austriacy rozumieją naszą „Halkę”.
U nas „Halka” to elementarz, dzieło, które potrafi zanucić niemal każdy. Na świecie jest jednak praktycznie nieznana. Trudno to sobie wyobrazić, ale zamówienie opery wiedeńskiej jest jednym z jej pierwszych wystawień w poważniejszym teatrze.
Wcześniej nikt jej nie chciał?
Niestety. Były jedynie występy gościnne.
Bo słaba? Bo Moniuszko jest nudny?
Była...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?