Nie wolno wyświetlać reklam zalogowanemu klientowi, który się wcześniej temu sprzeciwił
FIRMA I PRAWO
Jeśli administrator jest w stanie zidentyfikować danego usługobiorcę, a ten nie życzył sobie takiego profilowania, to przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych jest zakazane. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny
Klienci, którzy walczą z niechcianymi reklamami, zyskali silny oręż. Chodzi o niedawno opublikowane uzasadnienie do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 14 marca 2019 r. (sygn. akt I OSK 1090/17), z którego wynika, że klientowi po zalogowaniu się w danym serwisie, który wcześniej cofnął zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, nie można wyświetlać żadnych reklam ‒ nawet takich, które nie są pod niego profilowane.
Wyrok zapadł w odpowiedzi na skargę dostawcy...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?