Kredyt zaufania na paliwo do rewolucji
CYFROWA TOŻSAMOŚĆ
Cyfrowy „ja” stał się integralną częścią naszej egzystencji i napędza m.in. fintech. Pojawia się więc pilna potrzeba stworzenia zarówno ponadnarodowego standardu cyfrowej tożsamości, jak i strategii związanej z ochroną kluczowych danych, takich jak np. nasze cechy biometryczne. Kto będzie na tym polu pierwszy i skuteczniejszy – państwa, korporacje, a może strach?
Kiedy 25 lat temu Clive Humby, brytyjski pionier data science, przedstawił swoją propozycję programu lojalnościowego Tesco, usłyszał od prezesa: „To, co mnie przeraża, to fakt, że po trzech miesiącach wiesz o moich klientach więcej niż ja wiem po 30 latach”. Dzięki wykorzystaniu masy nowych, unikalnych danych Clubcard pozwolił koncernowi podwoić udział rynkowy zaledwie w ciągu roku, torując sieci drogę do tytułu lidera na rynku sieci handlowych w Wielkiej Brytanii.
To jeden z pierwszych...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?