wydanie cyfrowe

Kapitalizm inwigilacji

O wiele łatwiej coś przewidzieć, jeśli najpierw dokona się ingerencji w zachowanie tak, by przybrało ono pożądane formy. Mówiąc wprost – rynek usiłuje nas, jako klientów i konsumentów, coraz mocniej popychać w preferowanym przez siebie kierunku, próbuje wpływać na nasze opinie, niekiedy wręcz zaganiać w określone miejsca niczym owce na pastwisku
fot. Materiały prasowe Shoshana Zuboffprofesor amerykańskiej Harvard Business School. We wrześniu 2018 r. ukaże się jej nowa książka „The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power” Z Shoshaną Zuboff rozmawia Eliza Sarnacka-Mahoney Żyjemy w epoce… Kapitalizmu inwigilacji.   Jakiej? Do niedawna trwał kapitalizm informacji. Ale szybko się wyczerpał, a przejście od informacji do inwigilacji dokonało się dla większości w sposób niezauważony....

Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?
* jeśli posiadasz wykupioną e-prenumeratę
Nasz serwis wykorzystuje wyłącznie najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikowi najwyższą jakość usług. Prosimy o zaktualizowanie przeglądarki, aby poznać pełne możliwości naszego serwisu. Pobierz Microsoft Edge, aby korzystać z serwisu.