Kapitalizm inwigilacji
NOWE TECHNOLOGIE
O wiele łatwiej coś przewidzieć, jeśli najpierw dokona się ingerencji w zachowanie tak, by przybrało ono pożądane formy. Mówiąc wprost – rynek usiłuje nas, jako klientów i konsumentów, coraz mocniej popychać w preferowanym przez siebie kierunku, próbuje wpływać na nasze opinie, niekiedy wręcz zaganiać w określone miejsca niczym owce na pastwisku
fot. Materiały prasowe
Shoshana Zuboffprofesor amerykańskiej Harvard Business School. We wrześniu 2018 r. ukaże się jej nowa książka „The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power”
Z Shoshaną Zuboff rozmawia Eliza Sarnacka-Mahoney
Żyjemy w epoce…
Kapitalizmu inwigilacji.
Jakiej?
Do niedawna trwał kapitalizm informacji. Ale szybko się wyczerpał, a przejście od informacji do inwigilacji dokonało się dla większości w sposób niezauważony....
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?