Wirtualny biznes ułatwia podbój realnego rynku
europejski kongres finansowy
Sektor e-commerce rośnie rocznie w tempie ok. 20 proc. Jest to też obecnie jedna z najpopularniejszych dróg ekspansji zagranicznej naszych firm. Niektórym wystarcza międzynarodowy sklep internetowy, inne tworzą wielokanałowe sieci sprzedaży
Kiedyś, aby zaistnieć za granicą, polskie firmy – oczywiście te, które było na to stać – przejmowały jakiś podmiot w kraju, w którym chciały sprzedawać swoje wyroby. Nie było to proste, bo nierzadko w umowach sprzedaży była klauzula o zachowaniu brandu przejmowanego zakładu. Trzeba było więc włożyć sporo pracy w wypromowanie własnej marki. Podobnie było z budowaniem w innych krajach biznesu od podstaw. Kosztowało to sporo – biorąc pod uwagę konieczność zakupu gruntu, inwestycję związaną z...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?