Naczelny Sąd Administracyjny przeciął spory o zwrot zawyżonego VAT na paragonie
rozliczenia
Po latach sporów między fiskusem a przedsiębiorcami sąd kasacyjny stawia kropkę nad i: firma może wycofać z urzędu skarbowego część nadpłaconego podatku, nawet jeżeli jej towar lub usługę kupił bezimienny konsument
To, że firma nie odda klientowi zawyżonego VAT (bo na podstawie paragonu nie dojdzie, kto był nabywcą), nie oznacza, że sama się bezpodstawnie wzbogaci – stwierdził sąd kasacyjny.
Wydawało się, że do tego zmierza również Trybunał Sprawiedliwości UE, gdy w wyroku z 21 marca 2024 r. (sygn. akt C-606/22) orzekł, że przedsiębiorca może skorygować sprzedaż paragonową, jeżeli do ceny netto doliczył zawyżony VAT.
Takie pomyłki się zdarzają, i to nie tylko wskutek błędów podatników. Bywa, że fiskus...
Chcesz zobaczyć pełną treść artykułu?